Що таке преміум-домен?
В інтернеті розміщені мільйони сайтів, і у кожного є свої домен і хостинг. Влітку 2021 року в світі було зареєстровано понад 367 млн. доменів у більше ніж 2000 доменних зонах. У кожного з них — своя вартість, яка залежить від цінової політики реєстратора доменної зони і базується на спеціальній методології ціноутворення. Красиві короткі адреси, які легко запам'ятовуються, оцінюються вище.
Вартість доменів становить від 60-70 гривень за рік (а є і взагалі безкоштовні) до декількох десятків мільйонів доларів на вторинному ринку.
Преміум-домени — це короткі та милозвучні доменні імена. Їх легко передавати в усній формі і запам'ятовувати, вони самі по собі вже працюють на імідж власника. Це може бути будь-яке слово з чіткою асоціацією з певними сферами бізнесу (hotels.site), розваг (video.site), може бути пов'язано з покупками (sales.tech) або просто красиве слово, яке можна використовувати для назви компанії або лінійки товарів (yellow.space). Особливо ефектним вважається вдале поєднання доменного імені з ім'ям зони.
Наприклад, домен pets.online — преміальний, він коштує більше $ 40 000, а life.shop — більше $ 16 000. Ціни вказані на момент написання статті — вони постійно коливаються і можуть відрізнятися навіть на наступний день.
Доменне ім'я з двох слів через дефіс вже випадає з цієї категорії. Так, домен з ім'ям good-life продається за звичайною ціною, а ось goodlife вже може бути преміальним.
Як преміальні резервують домени зі словами, які можуть відноситися до певної сфери бізнесу або використовуватися для інтернет-торгівлі: sale, shopping, tourism, food, shoes та інші.
Преміум-домени часто зустрічаються в прибуткових сферах бізнесу — це готелі, стоматологія, дизайн, продаж нерухомості та автомобілів. Такі адреси побутують тільки в міжнародних доменних зонах і не реєструються в національних.
Преміум-домен ніяк технічно не впливає на роботу сайту. Це виключно іміджевий елемент, частина рекламної стратегії підприємства.
Цікаво, що на вже зайнятих преміум-доменах не завжди розміщуються сайти. Часто їх використовують, щоб перенаправити користувачів на головний сайт. Компанія купує кілька красивих преміум-адрес і налаштовує переадресацію з них на основний ресурс. Наприклад, pets.com відправляє відвідувачів на сайт petsmart.com.
Скільки може коштувати преміум-домен?
Преміум-домен дорожчий за звичайні домени — це єдине, що можна сказати з упевненістю. Якихось фіксованих розцінок не існує, так само як і верхнього порогу.
Вартість преміум-домену визначає не реєстратор (як у випадку зі звичайними адресами), а власник доменної зони. Вгадати "на око", який домен виявиться преміумним, досить складно. У процесі ціноутворення проводяться різні маркетингові дослідження, потім за спеціальними алгоритмами обчислюються найвигідніші імена. Але як саме це відбувається, власники доменних зон вважають за краще не зізнаватися.
Висока ціна на преміум-домен зазвичай діє тільки в момент покупки. У більшості випадків подальше продовження коштує стільки ж, скільки для звичайного домену або трохи більше.
Не плутайте зі вторинним ринком
В інтернеті можна знайти різнорідну інформацію про те, що таке преміум-домен. Часто цим терміном називають будь-який дорогий домен. Але це не зовсім так.
Ціни на преміум-домени встановлюють тільки власники доменних зон і тільки при першій реєстрації.
Коли адреси перепродуються за вищими цінами — це вже зовсім інші явища. Існує багато різних методів заробітку на доменах — як повністю законні (інвестування в домени) так і нелегальні (киберсквоттинг).
Цінова накрутка на доменні імена може становити десятки мільйонів — при тому, що з самого початку це могла бути звичайна дешева адреса.
Пам'ятайте, що преміум-домени можна купити тільки в офіційного реєстратора з відповідною ліцензією.
Коли преміум-домен не потрібен?
Як не дивно, але бувають випадки, коли преміальний домен, незважаючи на всю його престижність, краще не брати.
Частково це стосується малого і середнього бізнесу. Вони працюють у невеликій ніші і добре почуваються у власних масштабах.
Вартість елітного преміум-домену може становити їх прибуток за півроку або рік. Така інвестиція може виявитися не по кишені підприємцю і не дати належного ефекту. Можна взяти недорогий преміум-домен — є варіанти за 2-3 тисячі гривень. Але якщо обране ім'я коштує кілька тисяч доларів, краще витратити ці гроші на контекстну рекламу або попрацювати з іншими каналами інтернет-маркетингу.
Звучні дорогі домени ні до чого також вузькоспеціальному промисловому бізнесу і підприємствам, що обслуговують тільки великих дилерів і замовників. У великого сировинного заводу від сили кілька десятків замовників, і їм все одно, який домен вказано на сайті постачальника. Ці компанії працюють у маленькій ніші, де всі один-одного знають. Їм важливіше мати хорошу репутацію, поставляти якісний продукт і грамотно працювати з постійними клієнтами.
Коли варто брати преміум-домен?
Преміум-домен — іміджевий елемент, тому підходить великим компаніям, яким важливо справити враження і викликати довіру клієнта. Це інтернет-магазини і маркетплейси, що продають роздрібні товари або цифровий продукт (фільми, музику), соцмережі, великі інформаційні майданчики і розважальні портали.
Ключове слово в цьому випадку — "великі" (або з перспективою масштабування і виходу на міжнародний ринок). З огляду на вартість преміум-домену, потрібно мати досить високий прибуток, щоб це вкладення окупилися.
Другий важливий критерій — це робота з масовим споживачем. Для залучення на сайт великої кількості відвідувачів використовуються різні інструменти маркетингу, і милозвучне просте доменне ім'я — один з них. Воно повинно спрацювати, коли людина побачила його на банері в метро, почула по телевізору, вже купила товар і захотіла повернутися за новим.
Це має бути проста і зрозуміла адреса, яка відразу ж викликає позитивні асоціації і запам'ятовується при одному погляді.
Процедура замовлення преміум-доменів на Cityhost
У кожного реєстратора своя процедура співпраці з клієнтами, які купують преміум-домени. У Cityhost спілкування проходить в індивідуальному порядку, співробітники техпідтримки обговорюють усі тонкощі реєстрації домену безпосередньо з клієнтом.
Щоб зареєструвати преміум-домен, потрібно відкрити вкладку "Домени" і ввести в рядок для перевірки адресу, яку вибрали для свого сайту. Вона може бути зайнята — тоді система запропонує інші варіанти. Ціни на преміум-домени автоматично не розраховуються, тому потрібно зателефонувати або написати в техпідтримку, щоб дізнатися вартість.
Якщо вартість влаштовує — можна приступати до оформлення угоди. Подальша процедура реєстрації преміум-домену така ж, як і звичайного. Потрібно вказати всю потрібну інформацію про себе, внести оплату і починати користуватися адресою.
Якщо у вас вже є сайт на простому домені, але бізнес виріс і є можливість купити преміум-адресу — не проблема. Існує опція перенесення сайту з одного домену на інший або налаштування редиректу, про яке ми розповідали вище.
Преміум-домен — це не тільки "золота візитка", яка свідчить про успішний розвиток бізнесу, а й тонкий інструмент впливу на цільові аудиторії. Він є частиною бренду і працює на імідж компанії в сукупності з усіма іншими компонентами PR-стратегії.