Google подарував веб-майстрам жваве літо, випустивши відразу кілька великих оновлень пошукових алгоритмів. Після п'яти нових апдейтів поспіль (чого ніколи не було) світове IT-співтовариство видихнуло і підвело підсумки у вигляді серпневого мема.
Нижче ми коротко розповімо про головні оновлення, які серйозно вплинули на позиції сторінок у видачі:
- Google June 2021 Core Update
- Google July 2021 Core Update
- Spam Update (два виходи)
- Page Experience
На початку літа Google повідомив про двоетапне впровадження Core Update — в червні і липні. Традиційно в пошуковій системі двічі на рік відбуваються глобальні оновлення, спрямовані на поліпшення алгоритмів видачі. Цього разу річний апдейт розділили на дві частини, оскільки в червні повний пакет не був готовий.
Google June 2021 Core Update
Про початок першого етапу оновлень було заявлено 2 червня 2021 року на офіційному Twitter-каналі Google SearchLiaison.
У пості говориться: "Комп'ютери і смартфони регулярно оновлюються, те ж саме відбувається і з пошуком Google. Фактично, Google Search оновлюється тисячі разів на рік зі змінами, покликаними поліпшити досвід і якість результатів".
Тут же розміщена стаття про принципи оновлень, яку можна прочитати в оригіналі.
У Google відзначають, що зміни не стосуються якихось певних сайтів або регіонів і носять глобальний характер.
Червневе оновлення розгорталося протягом десяти днів і закінчилося 12 числа. Експерти галузі не стали поспішати з серйозними висновками, відклавши аналізи до другого випуску.
Google July 2021 Core Update
1 липня Google виклав у Twitter повідомлення, де йшлося про старт другої фази оновлень у ядрі пошуковика. Весь процес також зайняв 10 днів.
Наступного дня після запуску апдейта Semrush Sensor зафіксував значний стрибок коливань у пошуковій видачі.
Джерело зображення: searchengines.guru
На втіху постраждалим Google запропонував почитати статтю за 2019 рік з порадами щодо поліпшення сайту, які допоможуть утримати позиції в рейтингу. Це свідчить про незмінну політику компанії: як і раніше, акцент зроблено на якість контенту.
За підсумками двох запусків можна сказати, що липневе оновлення лише частково продовжило червневе і вже точно не стало його скасуванням. Вони показали різні результати і торкнулися різних сайтів. Мабуть, саме в цьому і приховується відповідь на питання користувачів, чому Google не міг почекати до липня і викотити обидва оновлення одним пакетом — це дійсно два апдейта, і у кожного були свої цілі.
На подібні висновки наводить і час, який знадобився для впровадження кожної частини і в сумі склав 20 днів. До цього глобальні поновлення займали в середньому два тижні. Значить, у Google було більше планів і завдань, ніж зазвичай — саме тому вони "не встигли" зробити все за одним разом.
Spam Update
Ще одне помітне літнє оновлення — Spam Update, запущене у два етапи (23 і 28 червня).
Пошукова мережа наполегливо бореться зі спам-сторінками, і стратегія цього року продовжує вже усталені традиції Google.
В спам-оновленні в першу чергу дісталося PBN-мережам, дорвеям і сателітам. Ці технології Google не вважає "чорними" — проблема скоріше в самій якості подібних сайтів, які робляться "на коліні" і виконують єдину функцію перенаправлення користувача на основний домен.
SEO-фахівці радять розвивати свої сайти-сателіти за всіма канонами білих сайтів. Їх потрібно робити максимально самостійними, наповненим хорошим контентом, з продуманим дизайном, щоб дорвеї виглядали органічно і не видавали себе. З технічної точки зору для всіх елементів PBN-мережі повинні застосовуватися якісний хостинг, різні шаблони, дизайни та IP-адреси.
Page Experience
Оновлення Page Experience розгорталося з 15 червня до кінця серпня. Його основна мета — враховувати при ранжируванні зручність сторінок для користувачів.
Введення змін відбувалося поступово, щоб веб-майстри встигли оперативно зреагувати і внести виправлення на свої ресурси. На допомогу власникам сайтів Google надає звіт, який так і називається: "Зручність сторінок". Крім базових показників, він відображає зручність ресурсу для мобільних телефонів, рівень безпеки і наявність SSL-сертифікату.
Google завжди анонсує оновлення, щоб власники сайтів і SEO-фахівці мали можливість відстежувати зміни у видачі та аналізувати їх.
При цьому на офіційних майданчиках пошуковика не розголошується, які саме технічні нюанси змінюються в алгоритмах — щоб уникнути махінацій.
Рекомендації щодо просування сайту залишаються незмінними: висока якість і унікальність контенту, релевантність щодо вбудованих у текст ключових слів і головне — турбота про користувачів.