CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як витягнути сайт з ями трафіку після Spam Update та AI Overviews

 48
04.11.2025
article

 

 

Уявіть: ваш 10-річний сайт з тисячами якісних статей раптом втрачає до 90% органічного трафіку. Причиною є не сезонність та не технічні збої, а яма трафіку — тривале падіння відвідуваності веб-ресурсу після глобальних оновлень алгоритмів Google 2023–2025 років, впровадження AI Overview та AI Mode. Навіть такі авторитетні портали як HubSpot чи Forbes пишуть про зниження CTR на 34%. Глобальні зміни вплинули й на наш сайт Cityhost. Однак ми вже почали застосовувати методи адаптації до зміни самої ролі контенту в інтернеті, та готові поділитися ними з вами.

Купити найкращий хостинг з безкоштовним доменом та SSL сертифікатом

Що відбувається з сайтами: наш особистий досвід та міжнародні кейси

У 2023–2025 роках власники сайтів зіштовхнулися з падінням показів та кліків у пошуковій видачі Google, та загалом стрімким падінням трафіку на 50–90%. Ключовою причиною став розвиток штучного інтелекту: покриття ще більшої кількості запитів для відповідей ШІ, вдосконалення ChatGPT, Grok, Claude та інших AI асистентів, поява AI Mode у більшості країн, враховуючи Україну. Гугл намагався вдосконалити видачу, але разом з тим завдав болючих ударів вебмайстрам, випустивши низку великих оновлень. Так ми опинилися в ситуації, коли як великі старі платформи, так і нові нішеві веб-ресурси; як якісні проекти з великим авторитетом, так і «сміттєві» ресурси потрапили в яму трафіку, з якої досі не можуть вибратися.  

Що таке яма трафіку?
В SEO «яма трафіку» — це неофіційний термін для різкого та значного падіння трафіку на сайтах. Суттєве зменшення відвідуваності викликано великими оновленнями алгоритмів Google, вдосконаленням AI Overviews та появою AI Mode.

Сайт Cityhost, попри публікацію цікавих матеріалів з великою додатковою цінністю, як от особистий досвід, кейси клієнтів, глибокі дослідження, теж потрапив в яму трафіку. Особливо болючі зміни ми помітили після 10 вересня 2025 року.

Падіння трафіку на сайті хостинг-провайдера Cityhost

Ми почали проводити аналіз інтернет-проекту, адже завжди є моменти, які варто покращити, щоб приносити більшу користь відвідувачам та відповідати оновленим алгоритмам пошукових систем. Разом з тим шукали інформацію, чи стикнулися з цією проблемою інші власники сайтів.

Публікація на Reddit про падіння трафіку на 70%

Переклад повідомлення користувача Reddit, який говорить про падіння 70% трафіку: ключі, за якими він раніше займав 1-ше місце опустилися на 20-ту позицію та нижче. До серпневого оновлення Google він мав 16 000 показів, після — 3500.

Повідомлення на Reddit про падіння трафіку на сайті після оновлень Google

Переклад повідомлення з Reddit одного з користувачів, у якого сайт продовжує падати після оновлення пошукових алгоритмів у червні 2025 року. Цікаво, що падіння трафіку не прив'язано до конкретних країн. А ще воно часто відбувається без суттєвих змін рейтингу, тобто по ключових словах сторінки залишаються на тих же позиціях у видачі.

Користувач Reddit про суттєве падіння трафіку на сайті

Переклад ще одного повідомлення на Reddit від користувача, в якого трафік на сайтах клієнтів впав на 30-50%. І це повідомлення з'явилося зовсім нещодавно, вже після липневого оновлення Гугл.

І таких повідомлень на різних форумах тисячі. Однак, що ще цікавіше, в яму трафіку потрапляють не лише маленькі та середні інтернет-проекти. З подібною проблемою, крім нашого сайту, стикаються й величезні міжнародні платформи.

У 2024 році BBC повідомив про падіння трафіку на New York Magazine та інших відомих платформах

На BBC у 2024 році вийшов матеріал про падіння трафіку на таких веб-ресурсах як New York Magazine, GQ, Urban Dictionary, OprahDaily.

У 2025 році Startups повідомив про падіння трафіку на 86% через AI Mode

А на платформі Startups нещодавно вийшов матеріал з оглядом звіту Google AI Search Shift Report, де вказано, що трафік на великій кількості сайтів впав на 86% після запуску AI Mode.

Ми розповіли лише про невелику частину інтернет-проектів, які зіштовхнулися з ямою трафіку. Сайти, які мають гарний дизайн, тисячі оформлених та оптимізованих сторінок, сильний посилальний профіль та багато інших важливих моментів, завдяки яким залишалися в ТОП видачі десятиліттями, зіштовхуються з падінням відвідуваності.

Читайте також: Знову розмови про смерть SEO: чи дійсно воно померло та як тепер отримувати трафік

Що призвело до появи ями трафіку: хронологія подій

До потрапляння сайтів в яму трафіку призвели масштабні зміни алгоритмів Google та розвиток штучного інтелекту одночасно. Алгоритми постійно змінювалися, враховуючи боротьбу пошукових систем з купленими посиланнями, переоптимізованим контентом, тонкими сторінками, веб-ресурсами з технічними проблемами тощо. Але завжди було хоча б розуміння, що саме змінилося та що робити, щоб повернути місця в ТОП видачі та цільову аудиторію. Нині навіть наявність сторінки в ТОП 1-3 видачі не гарантує відвідувачів.

Щоб краще розібратися, як взагалі з'явилася яма трафіку, подивимося на хронологію ключових змін:

  • 18 серпня 2022 — запуск Helpful Content Update. Алгоритм починає відрізняти «матеріали для людей» від «контенту під пошук».
  • травень 2023 року — Google анонсує Search Generative Experience (SGE). Саме тоді в пошуковій видачі, окрім рекламних блоків та сніпетів сайтів, починають з'являтися синтезовані AI-відповіді.
  • весь 2023 рік — серія core-апдейтів, враховуючи March, August, October та November Update, які призвели до хвилі волатильності в ранжуванні.
  • березень 2024 року — March 2024 Core Update з революційними змінами: інтеграція Helpful Content в основний алгоритм, нові політики проти спаму, посилення E-E-A-T. Відтоді наявність навіть 10% слабких сторінок стає причиною зниження видимості всього інтернет-проекту.
  • травень 2024 року — повноцінний запуск AI Overview, що змінило ключовий підхід до розуміння видачі. Якщо раніше була стабільна модель «покази» → «кліки», то після запуску AI Overviews мільйони користувачів почали отримувати відповіді в SERP. А власники веб-ресурсів зіштовхнулися з «нульовими кліками»: сторінки займають перші позиції, але люди на них не переходять.

Приклад відповіді на питання від AI Overview

Приклад швидкого огляду від штучного інтелекту в пошуковій видачі Гугл.

  • березень-червень 2024 року — знову великі spam та core оновлення, які були направлені на боротьбу з «масовою/автоматизованою» генерацією контенту, паразитним SEO, неякісними посиланнями.
  • 15 серпня 2024 — August 2024 Core Update. Тоді Google вирішив ще сильніше боротися з SEO-шліфованим контентом, щоб показувати більше корисних матеріалів. Власники сайтів писали про проблеми з індексацією, коли сторінки не індексувалися або оновлювалися повільно. В результаті було 50–80% падіння для низькоякісних сайтів, але навіть «гарні» проекти втратили 30–50% через переоцінку E-E-A-T.
  • 11 листопада — November 2024 Core Update. Гугл вжив ряд заходів, які призвели до падіння трафіку на 25–40% на партнерських сайтах. Тут важливо зазначити, що мова йшла про веб-ресурси, які не просто ставили лінки на партнерські офери, а будували на цьому весь контент. Наприклад, брали описи навчальних курсів з Udemy (Skillshare, Coursera тощо) та без змін або з мінімальним редагуванням їх розміщували.
  • 13 березня 2025 року — старт March 2025 Core Update. Велике оновлення, яке було спрямоване на боротьбу з низькоякісним AI-контентом. Власники веб-ресурсів з таким контентом помічали падіння трафіку на 30–50%.
  • червень 2025 року — June 2025 Core Update. Гугл посилює боротьбу зі «слабкими сторінками» (AI матеріали, мало контенту, відсутність додаткової цінності), що призводить до падіння трафіку на 40–70%. На фоні цих змін власників інтернет-проектів добивають швидкі відповіді від штучного інтелекту.
  • серпень 2025 року — August 2025 Spam Update + AI Mode. Гугл намагається все ж добити інтернет-проекти зі слабким контентом, на фоні чого трафік падає на 50–90%. І куди ж без штучного інтелекту: Google запускає AI Mode у 180 країнах, враховуючи Україну.

Приклад пошуку інформації через AI Mode в Україні

Приклад використання режиму ШІ в Гугл для запитів українською.

  • вересень-жовтень 2025 року — технічні збої + AI Mode. В кінці серпня Google визнає збої індексації. А вже 11 вересня відбувається видалення &num=100 параметра, через що такі інструменти як Ahrefs показують неточні дані, часто «фальшиві» падіння трафіку. І звичайно розвивається AI Mode, через який 20–35% сайтів втрачають відвідувачів (той самий zero-click).

Ключові причини формування ями трафіку на сайтах

І це ми вказали далеко не всі оновлення Google, але вже по них можна прослідкувати появу ями трафіку. Ключові події почалися ще у 2022–2023 роках з Helpful Content, а у 2024–2025 — постраждала величезна кількість навіть великих проектів з якісним новим контентом, але старими сторінками. Ефект посилюється стрімким масштабуванням штучного інтелекту та технічними збоями.

Читайте також: Що таке індексація сайту і як її перевірити

Чому саме мій сайт потрапив до ями трафіку

Гугл не карає веб-ресурси просто тому, що йому нудно, а починає жорсткіше ставитися до слабких інтернет-проектів. І такими зараз вважаються навіть дійсно великі та корисні сайти, які мають певні помилки: старий контент, класичні «довідкові матеріали», відсутність додаткової цінності.

Але варто відразу відзначити й провину Гугл: декілька серйозних технічних інцидентів та проблеми з індексацією у серпні-жовтні 2025 року призвели до того, що частина контенту певний час просто не потрапляла у результати видачі чи зникала з індексу.

Тепер переходимо до можливих причин потрапляння до ями трафіку, в яких вже є безпосередньо провина власника сайту:

  • Застарілий контент. Після Helpful Content Update у 2022 році Google почав визначати «застарілі» сторінки як неактуальні, поступово знижуючи позиції або взагалі викидаючи з видачі.
  • Контент для пошуку. Helpful Content Update 2022 та оновлення E-E-A-T 2023 призвели до зниження ранжування сторінок зі статтями без конкретних прикладів, фото, аналітики, авторської думки. На падіння трафіку вплинула й інтеграція штучного інтелекту в пошукову видачу, який тепер дає корисні відповіді на питання у стилі Q&A.
  • Забагато SEO. Ще до «ями трафіку» багато говорили про Keyword stuffing — перенасичення сторінок ключовими словами. Мова йде про надмірне використання ключів в метатегах та контенті, неприродне повторення ключових слів, втрата сенсу через примусове використання ключів.
  • AI контент без редагування. Після Spam Update 2023–2025 роках багато говорили про те, що категорично заборонено використовувати штучний інтелект для написання тексту, а замовники постійно вказували в ТЗ райтерам та копірайтерам, щоб вони перевіряли матеріал на AI. Однак мова йде не про категоричну заборону на подібні сервіси, а бездумне використання результатів. Наприклад, шаблонні генеровані матеріали, наявність фактичних неточностей, відсутність особистого досвіду.
  • Відсутність schema markup. Google починає все більше звертати увагу на наявність структурованих даних для різних типів контенту, наприклад, FAQ (запитання та відповіді) або VideoObject (відео на сторінці).

Причини падіння трафіку на сайтах

І, звичайно, сайт може потрапити до ями трафіку через технічні недоліки. Повільне завантаження веб-ресурсу (3+ секунди) через слабкий хостинг, неадаптивний дизайн, неоптимізовані зображення, складні інтерактивні елементи без кешування. Ігнорування мобільної оптимізації та швидкості (Core Web Vitals) призводить до зростання показника відмов, відповідно зниження позицій у видачі. Неактивні посилання та неправильно налаштовані редиректи теж негативно впливають як на індексацію сторінок, так і на позиції у видачі.

Читайте також: Що таке SEO-аудит сайту та як провести його самостійно

Як вибратися з ями трафіку: конкретні дії для порятунку сайту

Провести аудит інтернет-проекту для підтвердження наявності саме в ямі трафіку, оновити старий контент, додавати нові матеріали з сучасним підходом, будувати довіру до бренду. Це не офіційно підтверджена інструкція, як витягти сайт з ями трафіку, а список найбільш ефективних дій, враховуючи особливості оновлень Google та зміну поведінки користувача внаслідок поширення штучного інтелекту.

Перевірте сайт на наявність серйозного падіння трафіку

Ви, можливо, вже готові рятувати інтернет-проект, але спочатку варто зрозуміти, чи це взагалі потрібно. Багато власників сайтів починають проводити певні роботи, наприклад, повністю переписувати старі статті, хоча вони й так вже актуальні, а падіння трафіку взагалі спостерігається через фальшиві сигнали, як от збої у дата-центрах Google 3 та 9 жовтня 2025 року. Або це взагалі може бути пов'язано з сезонністю, наприклад, зниження відвідуваності веб-ресурсу для школярів влітку.

Спочатку подивіться Google Search Console. Падіння показів на 30–50% з серпня 2025 року може свідчити про потрапляння під August 2025 Spam Update, а з вересня — той же апдейт або технічний збій, який Гугл офіційно визнав. Якщо взагалі спостерігаєте стабільні покази, сторінки залишаються приблизно на тих самих позиціях у видачі, але видно обвал кліків, то тут вже проблема в AI Overviews та AI Mode.

Вплив штучного інтелекту на видачу Google на прикладі Cityhost

Команда Cityhost теж почала аналіз сайту саме з Google Search Console. Як ви бачите, падіння показів відносно незначне (10%), а ось кількість кліків — суттєве (78%). І велика ймовірність, що трафік на наших старих сторінках у форматі FAQ тепер забирають швидкі відповіді від штучного інтелекту.

Повідомлення в Twitter про падіння трафіку на сайтах через ШІ

В інтернеті теж з'являється все більше повідомлень про падіння трафіку на сайтах через штучний інтелект. Навіть на великих порталах коефіцієнт кліків впав з 25% до 2.8% (десктопні пристрої) та з 24% до 3% (мобільні).

Окремо перевірте технічний стан сайту:

  • Простої веб-ресурсу. GoogleBot не може стабільно обходити сайт та отримує помилки, через що сторінки починають індексуватися рідше, частина — випадає з видачі. Перевірте статистику сканувань в Google Search Console та аптайм через UptimeRobot (Pingdom, GTmetrix). І звичайно обирайте надійний віртуальний хостинг, VPS або виділений сервер з аптаймом 99.9% та потрібною саме для вашого інтернет-проекту кількістю ресурсів.
  • Повільне завантаження. Ми вже неодноразово говорили про важливість швидкості завантаження інтернет-проекту, але тепер це стало критично важливим моментом. Якщо сторінки завантажуються довше 3 секунд, то отримують високий показник відмов (50–70%) та зниження ранжування.
  • Помилки індексації. На сайті можуть автоматично створюватися сторінки, проставлятися теги noindex, неправильно вказуватися canonical тощо. Перейдіть в GSC → Сторінки та подивіться кількість непроіндексованих сторінок та їх причини.

Наслідки неправильного налаштування плагіну Filter Everything

Наприклад, на одному з тестових веб-ресурсів був встановлений плагін для фільтрів Filter Everything. Встановили, додали на сторінку шорткод і забули. А через деякий час помітили 20100 непроіндексованих сторінок, хоча на веб-ресурсі всього 50 сторінок. Виявилося, що плагін автоматично для кожного параметру фільтру та їх комбінацій створював сторінки. І звичайно наш сайт взагалі перестав потрапляти в пошук.

Відновлення видимості сайту в Гугл після виправлення помилок індексації

Після видалення плагіну та сміттєвих сторінок наш сайт знову почав потрапляти у видачу.

  • Некоректні редиректи. Після оновлення сайту, об'єднання або видалення сторінок, HTTPS-міграції могли збитися редиректи. Звичайно, якщо пошуковий бот не отримає доступу до сторінки, він не буде її індексувати. Саме тому радимо перейти в GSC → «Сторінки» та подивитися всі URL в розділі «Не знайдено (404)». При потребі обов'язково встановіть перенаправлення.
  • Проблеми зі Schema. Неправильні або дубльовані структуровані дані можуть викликати помилки у видачі. Наприклад, з серпня 2024 року Google почав індексувати embedded відео окремо, тому варто додати розмітку VideoObject. І взагалі правильно налаштована розмітка не лише забезпечить коректну індексацію, а й збільшить шанси, що у видачі користувач вибере саме ваш сайт.

І ще один важливий момент для розуміння, чи є сайт у ямі трафіку — аналіз різними інструментами. Перевіряйте дані в Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, Semrush та іншими подібними сервісами. Концентрація на одному джерелі даних може призвести до плутанини: бачите «падіння трафіку» в GA4, але насправді ніяких змін немає, а проблема в тому, що аналітика неправильно збирає дані (дублювання коду відстеження після оновлення сайту або збій тегів в Google Tag Manager).

Змініть підхід до контенту

Незалежно від того, чи ваш сайт дійсно потрапив в яму трафіку, чи то були технічні помилки на веб-ресурсі, збої в аналітиці чи Google — настав час змінювати підхід до створення контенту.

  • Довідникові статті більше не працюють. Раніше статті по типу «Як зробити…» та «Що таке…» роками давали стабільний трафік. І їх «секрет успіху» теж був зрозумілий: ключові слова + повна відповідь + структура H2/H3. З 2023–2024 року такий трафік почали забирати AI Overviews, з 2024–2025 — AI Mode.

Саме тому настав час переходити з класичних інформаційних запитів на матеріали з результатами, наприклад, не «Що таке Title», а «Які правила написання Title допомогли нам збільшити CTR на X відсотків». Ефективність «контенту з результатами» можна зрозуміти на збільшенні популярності форумів: коли класичні сайти продовжують потрапляти в яму трафіку, Reddit показує зростання трафіку та доходів.

Reddit як приклад успіху під час тотальної ями трафіку

У першому кварталі 2025 році кожного тижня Reddit відвідували 108.1 млн користувачів, що на 31% більше за той самий період минулого року. А дохід платформи досяг 192.4 млн доларів, що на 61% більше, ніж у 2024 році.

  • Потрібні докази. Довгий час підбірки продуктів на кшталт «ТОП 10 VPN сервісів» та «7 Найкращих сервісів для продуктивності» залишалися золотою жилою SEO, стабільно приносивши трафік та великий дохід з партнерських оферів. Їх часто створювали без реального тестування, чисто під партнерки, а видача формувалася за авторитетом сайту та кількістю беклінків.

Але після серії Product Review Updates та Helpful Content Update Google почав вимагати доказів використання, через що багато афіліатних сайтів втратили 60–90% трафіку. І подібні підбирки залишаються потрібними, але тепер їх треба робити з результатами тестів, реальними скриншотами, порівняльними таблицями. І знову ж тут цінються статті з результатами, наприклад, «Я протестував 5 CMS, але лише одна дозволила мені створити розважальний сайт з інтерактивом».

  • Якість перевершує об'єми. До 2023 року працювала стратегія «чим більше сторінок — тим краще». Багато власників сайтів публікували щомісяця 30–50 статей, які були доволі шаблонними, без досліджень, тестувань, власної думки, з мінімальною кількістю медіа.

Але Helpful Content та Core Updates 2023–2024 привели до комплексного оцінкої сайту, а не сторінок окремо. Так масові контентні ферми, яких стали надзвичайно багато після виходу в широкі маси ШІ сервісів, втратили трафік навіть при наявності якісних сторінок. Саме тоді і почали говорити, що навіть 10% низькоякісних сторінок тягнуть весь сайт на дно.

  • Тексти не головне. Структуровані тексти на 15000–30000 символів (1500–3000 слів) з грамотно оптимізованими мета тегами та великою кількістю ключових словів — секретна формула успіху до 2022 року. В ТОПі часто були сторінки з великими текстами, але без зображень, графіків, інтерактивних елементів.

Після появи Helpful Content Update, Core Update 2024 та 2025 Гугл почав все краще відстежувати, чи справді автор має досвід та чи контент дійсно створений для людей. І саме мультимедіа є одним з найефективніших способів довести експертизу, наприклад, додати скриншоти протестованих сервісів, власноруч створену інфографіку, відео (обов'язково зі схемою VideoObject). Звичайно інформація в текстах залишається важливою, але тепер треба більше уваги приділяти створенню медіаконтенту, а не просто брати картинки з фотостоків.

З цих пунктів можна зробити висновок: цінність мають тексти від авторитетного автора, який детально вивчив вже наявну інформацію, провів власні дослідження та надав їх не лише у текстовому, а й у медіа форматі. Якщо раніше користувач шукав просто відповідь, відповідно йому саме й потрібні були довідкові сайти з типовими «що це» чи «як зробити», то тепер йому не потрібні десятки однакових інструкцій. Всю базову інформацію дає штучний інтелект, а користувачам тепер не вистачає платформ з авторським контентом, бажано, щоб ще й можна було з кимось обговорити питання.

Читайте також: Історії наших користувачів: Як Олександр створив сімейну діджитал-команду, яка розвиває форум, сайти та YouTube-канали

Оновіть старі сторінки з новим підходом

Ми вже розповідали про зміну старих підходів до створення контенту на нові, важливі оновлення алгоритмів Google, появу AI Overviews та AI Mode, відповідно, формування ситуації, коли наявність старих матеріалів стає причиною падіння трафіку навіть на проектах з великою історією та сильним посилальним профілем. Більшість з цих матеріалів залишилися у форматі довідників, переоптимізовані ключами, не відповідають новим критеріям E-E-A-T, не мають ніякої цінності.

Щоб швидше вибратися з ями трафіку та підвищити відвідуваність сайту, радимо звернути увагу на наступні ключові пункти оновлення контенту:

  • Формат подачі. Переходьте від сухих пояснень, які чудово дає штучний інтелект, до особистого досвіду та історій клієнтів. Замінюйте формат «що це таке» або «як зробити» на «як ми / клієнти це зробили». Звичайно треба давати пояснення, але це варто робити 1-2 абзацами (FAQ з відповідною розміткою), а основну частину статті будуйте на дослідженнях, особистій історії та/або прикладах клієнтів. Це саме той формат, який AI поки не здатен замінити.
  • Актуалізація даних. Не просто оновіть дати (було «Найкращі VPS сервери 2024» стало «Найкращі VPS сервери 2025»), а повністю замініть застарілу інформацію на актуальну. В цьому прикладі варто актуалізувати ціни, оновити функціонал, деякі компанії взагалі замінити іншими й так далі.
  • Додайте медіа. Замість загальних картинок — фотографії продукту, скриншоти сервісу, інфографіка. Якщо додаєте відео, обов'язково зі схемою VideoObject.

Приклад використання сервісів для генерації Schema VideoObject

На скриншоті приклад Schema VideoObject для нашого YouTube відео про захист персональних даних та даних сайту, яка згенерована на сервісі videoschema.com у форматі JSON-LD. Код треба вставити в HTML сторінки. 

Вбудований генератор Schema VideoObject у плагіні Rank Math SEO

Або використайте платні тарифи плагінів Rank Math чи Yoast (в безкоштовній версії можна додати лише одну розмітку).

  • Додавайте інтерактив. Якщо ви можете внести додаткову цінність через опитування, тестування, калькулятор або інші інтерактиви, обов'язково їх додавайте. З їх допомогою ви зможете допомогти користувачам, підвищити середній час перебування на сайті, зменшити показник відмов. І для цього не потрібно наймати найкращих в світі програмістів.

WordPress плагін Quiz And Survey Master дозволяє швидко створити тест для сайту

Приклад короткого тесту для визначення найкращого мобільного додатка для медитацій прямо в статті. Створений за допомогою безкоштовного WordPress плагіна Quiz And Survey Master.

Відображення результатів тесту з плагіном Quiz And Survey Master

Результати відображаються миттєво прямо у статті, без створення додаткових сторінок. Вони повністю налаштовуються, тож ви можете додати посилання на інші статті, товари, послуги тощо.

Пошук інтерактивів для сайту на платформі CodePen

Разноманітні інтерактиви можна знайти на публічній платформі CodePen, а потім додати на власний сайт через Embed (значок </>) або скопіювавши та вставивши в потрібне місце код.

  • Не забувайте про експертність. Раніше блок автора вважався не обов'язковим, але зараз він відіграє критично важливу роль. І не бійтеся вказувати джерела інформації та ставити посилання на дослідження, адже так ви показуєте, що дійсно вивчали матеріал, підвищуєте довіру до сайту.

Для кращого розуміння розберемо приклад інтернет-магазину кондиціонерів. Раніше на сторінці був класичний SEO текст «Що таке інверторні кондиціонери» з сухим визначенням, принципом роботи та банальними правилами вибору. Зробіть з неї корисний гайд з історіями клієнтів, наприклад, «Як інверторні кондиціонери знизили енергоспоживання наших клієнтів на 70%».

В самій статті дайте коротке визначення «інверторні кондиціонери — це», вставте відео з розміткою, додайте історії клієнтів з конкретними результатами, статистику споживання, FAQ з 5-7 запитами, калькулятор розрахунку споживання електроенергії спліт-системи з інверторним компресором та/або інші подібні елементи. Така стаття не конкурує з AI-відповідями, бо пропонує не суху інформацію, а досвід, який неможливо відтворити алгоритмічно.

Ці ж підходи, тобто формат подачі, актуальні дані, медіа та інтерактив, експертність, варто використовувати і при створенні нових сторінок.

Побудуйте довіру до сайту поза його межами

Побудова довіри — це процес, який завжди був важливим успішного просування сайта. Тільки, якщо раніше достатньо було купувати посилання з якісних веб-ресурсів, то зараз до цього варто підходити комплексно, з певною обережністю. Тепер Google та ШІ-платформи прискіпливо оцінюють авторитет. Якщо вас не цитують, не згадують та не шукають за назвою, — навіть найкраща стаття може втратити видимість.

Звичайно спочатку попрацюйте над унікальною цінністю вашого проекту, візуальною ідентичністю (логотип, єдина кольорова схема, стиль контенту) та Tone of Voice (комунікація з аудиторією). А потім переходьте до розширення присутності поза межами сайту:

  • Соцмережі. Instagram, Twitter, TikTok, Pinterest, Telegram дозволяють знайти нову цільову аудиторію, показати експертність, підвищити впізнаваність бренду.
  • YouTube. Він є другою за величиною пошуковою системою. Канал на YouTube додає авторитету та демонструє експертність через практичні демонстрації, а відео з'являються у видачі та генерують додатковий трафік. І ці ж відео ви можете додавати на сторінки сайту, що дозволить збільшити час перебування.
  • Форуми. На форумах, наприклад, той же Reddit, дуже складно просуватися. Радять перші тижні регулярно відповідати на коментарі без посилань, потім створювати власні обговорення, і тільки через 1-2 місяці, коли ви наберете 500+ карми, можна пробувати додавати посилання у коментарі, але робити це обережно, щоб не отримати бан. Однак часто ці зусилля окуповуються сотнями та тисячами відвідувачів на сайт, особливо, якщо обговорення стає вірусним.
  • Контент-платформи. Публікуйте адаптовані версії свого контенту або унікальні матеріали на таких платформах як Medium, Dev.to та інших. Це розширює охоплення, створює backlinks на ваш основний сайт, підвищує авторитету через асоціацію з великими медіа.
  • Гостьові публікації. Написання статей для авторитетних веб-ресурсів у вашій ніші створить якісні беклінки та підвищить впізнаваність бренду.
  • Email-маркетинг. Він дає змогу створити вашу власну аудиторію, яка не залежить від алгоритмів Google, соцмереж, контентних платформ. Для побудови email-розсилки можете використовувати лід магніти (безкоштовні електронні книги, чек-листи, шаблони, курси), попап форми (однієї через 30-60 секунд після входу цілком достатньо), додаткові матеріали в обмін на email.

Чим більше вашої якісної присутності, тим вище шанс отримувати цільову аудиторію, незалежно від розширення штучного інтелекту та зміни алгоритмів Гугл. Але тут акцент на слові «якісної». Вибирайте такі методи та в такій кількості, які дозволять регулярно задовольняти потреби саме цільової аудиторії. Краще щоденно публікувати контент в одній соцмережі, щотижня — на одній контент-платформі, 1-2 рази на тиждень робити email-розсилку, ніж відразу використати всі методи і забути про них.

Що буде з сайтами після ями трафіку

Ми добре підготувалися, проаналізували хронологію змін, думки експертів та офіційні повідомлення Google — постаралися видати максимально корисну інформацію. Але у вас під час читання статті не було відчуття, що велику частину методів порятунку сайту з ями трафіку ви вже бачили? Справа в тому, що про відсутність технічних помилок, швидке завантаження сторінок, написання дійсно унікальних, цікавих та корисних текстів, додавання медіа та інтерактиву, різні способи отримати згадок бренду в інтернеті говорили роками, але більшість ігнорувала це. 

Навіть після появи різних AI сервісів, ми не почали зосереджуватися на створенні відмінного від них контенту, а навпаки, почали використовувати ШІ для масової генерації текстів. А потім дивувалися, чому веб-ресурси потрапляють під фільтри пошукових систем, видимість знижується, трафік падає.

Що ж дійсно змінилося? Штучний інтелект кардинально змінив наміри користувача. Постійно зростає кількість запитів, на які можна отримати відповідь від AI Overview, відповідно, зникає потреба переходити на сайти. Вже зараз майже 60% пошукових запитів завершуються без жодного кліку, і їх кількість буде лише зростати, відповідно, традиційний органічний трафік продовжить падати. До цього додаються мобільні додатки зі ШІ: генеральний директор OpenAI Сем Альтман повідомив, що тільки ChatGPT користувалися 800 мільйонів користувачів щотижня на початку жовтня 2025 року, а кількість таких асистентів та окремих спеціалізованих застосунків продовжує зростати.

Чи вдасться сайтам вибратися з ями трафіку? Звичайно, і вже є приклади платформ, які частково або повністю відновили відвідуваність. Але до них належать сайти-бренди, які мають впізнавану назву, активні соцмережі та YouTube-канали, будують email-списки, отримують прямі відвідування. Вони створюють оригінальні дослідження та кейси, публікують глибокий, унікальний контент, який AI не може замінити, надають практичні інсайти з реального досвіду. При цьому вони не відмовляються від штучного інтелекту, а оптимізують під нього контент: використовують структуровані дані, дають пояснення у форматі FAQ, але зосереджуються на власному досвіді, візуальних та інтерактивних елементах.

Якщо ви теж хочете вибратися з ями трафіку та збільшити кількість відвідувачів, виконайте комплекс дій для роботи над сайтом:

  • виправте технічні проблеми;
  • перепишіть старі статті з акцентом на власний досвід або кейси клієнтів;
  • використовуйте інтерактив, який дасть користувачам додаткову користь;
  • оптимізуйте сторінки під AI, враховуючи FAQ, VideoObject та інші структуровані дані;
  • розвивайтеся за межами сайту та будуйте бренд, наприклад, на Medium, Reddit, YouTube, TikTok, Pinterest;
  • створюйте спільноту, як раніше класичні блоги, коли люди додавали статті в закладки, чекали нові матеріали від авторів, писали коментарі.

Тож світло в кінці тунелю існує, але шлях до нього вимагає фундаментальних змін, відходу від класичного SEO, яке працювало роками. Успіх більше не вимірюється позиціями в пошуковій видачі чи обсягом трафіку. Успіх — це бути джерелом, яке цитують, брендом, якому довіряють, експертом, до якого звертаються. І всі ці зміни алгоритмів Гугл та розвиток ШІ призводять до того, що залишаються лише ті проекти, які справді надають цінність користувачам!

Перевірити вільні домени з можливістю подальшої реєстрації


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.